Matt och möbeltvätt
Ibland händer det att man får en ful fläck på en matta eller möbel. Med tiden samlar möbler och mattor på sig även damm, bakterier och kvalster.
För att både förlänga livslängden och göra dom helt ren krävs en djupare rengöring som vanlig dammsugning och avtorkning inte klarar av. Detta kan vår högkvalitativa matt och möbeltvätt bidra till!
Hur många?
Matt och möbeltvätt med bra standard
Vi har erfarna arbetare som alltid lägger fokus på att du ska bli helnöjd med vårt arbete.
Vi värderar att våra kunder ska känna sig nöjda med våra tjänster. Därför erbjuder vi en 14-dagars-garanti som gäller alla tjänster.
Det enda du behöver göra är att kontakta oss antingen via epost kundtjanst@alvisstad.se eller telefon
090 – 765 76 10 och boka en kostnadsfritt återbesök så åtgärdar vi eventuella fel.
Hur matt och möbeltvätt fungerar
Vi tar med oss all utrustning som behövs för att genomföra matt och möbeltvätten och kan utföra uppdraget på plats i din bostad eller i våra lokaler.
För detaljer av vad som ingår i en storstädning kan du antingen kolla vår checklista nedan eller via länken här.
Inför matt och möbeltvätt
Beroende på om du är i behov av både matt och möbeltvätt eller tvätt av en enstaka möbel eller matta är det bra om ni ser till att varan är fristående lagt så vi kan genomföra arbetet så snabbt som möjligt.
Har du frågor får du gärna kontakta oss via kundtjanst@alvisstad.se
Vad som ingår i matt- & möbeltvätt
- Tvätt av textilmöbler
- Rengöring av soffor, fotöljer och stolar
- Rengöring av mattor i olika storlekar
Vanliga frågor
Vart kan jag använda era städtjänster?
Vi städar i följande tätorter: Bjurholm, Boden, Härnösand, Kalix, Kramfors, Luleå, Nordmaling, Norsjö, Piteå, Robertsfors, Skellefteå, Sundsvall, Timrå, Umeå, Vindeln, Vännäs, Älvsbyn, Örnsköldsvik och Överkalix.
Vad har ni för avbokningsregler?
Du kan avboka kostnadsfritt fram till två veckor innan avtalat datum. Därefter betalar kunden enligt följande: 9 dagar före städdagen 25% av priset, 4 dagar före städdagen 50% av priset och avbokningar som sker inom 3 dagar av städdagen debiteras fullt pris.
Har ni städgaranti?
Vi lämnar 14 dagars städgaranti, det finns att läsa mer om det i vårt kundavtal.
Vad gör jag om jag inte är nöjd?
Om vi har missat något medans vi städat hos dig kan du alltid ta kontakt med oss.
Vad händer om något går sönder?
Älvis Städ har ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador som orsakas av vår personal.
Kontakta oss
Vi svarar inom 24 timmar, alla dagar.