/** */ Vanliga frågor | Älvis Städ AB | Hög kompetens och 14 dagars garanti

Vanliga frågor

 

Hur gör jag en bokning?

Om du är intresserad av att göra en bokning hos oss börjar du med att gå in på offert och fyll i offertformuläret. Vi kontaktar dig sedan via mejl med svar på offertförfrågan. Du kan även ringa oss på vårt växelnummer 090 – 765 76 10 eller skicka ett mejl till kundtjanst@alvisstad.se.

Vart kan jag använda era städtjänster?

Vi städar i följande tätorter: Bjurholm, Boden, Härnösand, Kalix, Kramfors, Luleå, Nordmaling, Norsjö, Piteå, Robertsfors, Skellefteå, Sundsvall, Timrå, Umeå, Vindeln, Vännäs, Älvsbyn och Örnsköldsvik.

Hur kontaktar jag er?

Du kan kontakta oss via telefon eller mejl.
Telefon: 090 – 765 76 10
Mejl: kundtjanst@alvisstad.se

Vad har ni för avbokningsregler?

Du kan avboka kostnadsfritt fram till två veckor innan avtalat datum. Därefter betalar kunden enligt följande: 9 dagar före städdagen 25% av priset, 4 dagar före städdagen 50% av priset och avbokningar som sker inom 3 dagar av städdagen debiteras fullt pris.

Har ni städgaranti?

Vi lämnar 14 dagars städgaranti, det finns att läsa mer om det i vårt kundavtal.

Måste jag själva göra något för att få RUT-avdrag?

Nej, vi sköter allt administrativt för RUT-avdraget, du får ett brev från Skatteverket att vi ansökt om RUT-avdrag på er. Läs mer om RUT-avdrag här.

Vad gör jag om jag inte är nöjd?

Om vi har missat något medans vi städat hos dig kan du alltid ta kontakt med oss inom 14 dagar från städdagen. Skicka gärna bilder och förklara vad som missats till reklamation@alvisstad.se så återkommer vi om åtgärder. Läs mer om städgarantin i vårt kundavtal

Vad händer om något går sönder?

Älvis Städ har ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador som orsakas av vår personal.

Skickar ni pappersfaktura?

Vi skickar som standard fakturan till kundens e-post efter att arbetet är utfört. Vill man hellre ha en pappersfaktura går det att ordna om man meddelar oss detta.

Hur lång tid tar det att städa?

Tiden varierar med varje städobjekt och beroende på städtjänst då det finns många olika aspekter att ta hänsyn till.

Behöver jag har något städmaterial hemma?

Nej, vi tar med oss allt vi behöver.

Vad behöver jag förbereda inför en städning?

Vi skickar alltid ut information till alla våra kunder inför en städning, där kan du läsa vad du kan behöva göra.

Drar ni fram kyl och frys när ni flyttstädar?

Nej, vi drar inte fram kyl och frys då det alltid finns risk att skada golvet, men drar kunden fram dem själv så städar vi självklar utrymmet bakom.

Gör ni även tömningar av dödsbon?

Vi tar på oss både tömning och städning av dödsbo.

Städar ni även kontor och andra arbetsplatser?

Absolut, vi gör alla typer av städning, då det gäller städning mot företag så görs det via vårt dotterbolag Deltateamet AB. Här går det att läsa mer om det: https://deltateamet.se/

Jag har hört att ni även har en bilvårdsanläggning, stämmer det?

Ja det stämmer, Älvis Bilvård har två bilvårdsanläggningar på Ersboda där vi även har vårt kontor. Här kan du se vilka tjänster vi erbjuder där: https://alvisbilvard.se/