Kökstvätt
Köket är bostadens mat- och samlingsplats och behöver hålla en hög hygienisk standard. Vår högkvalitativa kökstvätt gör just detta!
Vi gör en grundlig rengöring som lämnar ditt kök fläckfritt och blankt!
Hygieniskt, helt enkelt.
Kökstvätt med kvalité
Vi och våra erfarna arbetare lägger alltid fokus på att du ska bli helnöjd med vårt arbete.
För att säkerställa detta erbjuder vi en 14-dagars-garanti där du kan boka in en kostnadsfritt återbesök så vi kan åtgärda eventuella fel.
Det enda du behöver göra är att komma i kontakt med oss antingen via epost på kundtjanst@alvisstad.se eller via telefon 090 – 765 76 10.
Hur en kökstvätt fungerar
Vi tar med oss all utrustning som behövs för att genomföra kökstvätten. En kökstvätt är lite mer ingående än vad som annars är inkluderat i övriga tjänster när det kommer till köket.
För detaljer av vad som ingår i en kökstvätt kan du antingen läsa i checklistan nedan eller klicka på länken här.
Inför kökstvätt
För att vi ska kunna tvätta så effektivt som möjligt är det bra att du plockar undan lösa föremål som kan vara i vägen när vi genomför kökstvätten.
Vad priset baseras på
Vi baserar priset främst utifrån antal kvadratmeter men det tillkommer även justeringar utifrån antal kök och tilläggstjänster.
Vid din bokning ansöker vi för RUT-avdraget så att du ska kunna få reducerat pris med 50%. Du hittar mer information om vad detta innebär på Skatteverkets hemsida eller direkt på vår sida om RUT-avdraget.
Har du frågor får du gärna kontakta oss via kundtjanst@alvisstad.se
Vad som ingår i kökstvätt
- Torka rent utvändigt och invändigt på kyl och frys
- Rengör kokplattorna / stekhäll, även kanterna
- Dra ut spisen och rengör spisens sidor, golvet och väggen
- Rengör spisfläkt, kåpa och filter
- Rengör ugn och värmeskåp
- Torka av alla skåp invändigt och utvändigt
- Tvätta diskbänk och disk ventil / ploppen, vask och skärbräda
- Undersidan på blandare / tvättställ
- Rengör golv, väggar och tak
- Putsa alla fönster på in- och utsidan och mellan glasen
Vanliga frågor
Hur gör jag en bokning?
Om du är intresserad av att göra en bokning hos oss börjar du med att gå in på offert och fyll i offertformuläret. Vi kontaktar dig sedan via mejl med svar på offertförfrågan. Du kan även ringa oss på vårt växelnummer 090 – 765 76 10 eller skicka ett mejl till kundtjanst@alvisstad.se.
Vad gör jag om jag inte är nöjd?
Om vi har missat något medans vi städat hos dig kan du alltid ta kontakt med oss.
Vad händer om något går sönder?
Älvis Städ har ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador som orsakas av vår personal.
Skickar ni pappersfaktura?
Vi skickar fakturorna till kundens e-post efter att arbetet är utfört.
Hur lång tid tar det att städa?
Tiden varierar från bostad till bostad då det finns många olika aspekter att ta hänsyn till.
Kontakta oss
Vi svarar inom 24 timmar, alla dagar.